سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مجله سیب سبز: این روزها آلودگی هوا به یکی از دردسرهای روزمره ساکنان شهرهای بزرگ تبدیل شده است. بسیاری از خانوادهها که مجبورند در روزهای آلوده از منزل خارج شوند در جستوجوی راهی هستند تا بتوانند عوارض ناشی از تنفس هوای آلوده را به حداقل برسانند. محققان دانشگاه هاروارد این مسیر را برای آنها کوتاه کردند. آنها به مخاطبان خود توضیح دادند چگونه با اصلاح رژیم غذایی میتوانند از عوارض ناشی از تنفس هوای آلوده در شهرهای شلوغ پیشگیری کنند.

روزهای آلوده هویج بخورید

به تازگی در تحقیقی که از سوی دانشگاه هاروارد درباره چگونگی پیشگیری از ابتلا به سرطان ریه مطرح شده، آمده است که مصرف هویج میتواند خطر ابتلا به سرطان ریه را به میزان قابل ملاحظهای کاهش دهد. این محققان اشاره میکنند که وجود میزان بالای بتاکاروتین که یک آنتیاکسیدان قوی است به بدن کمک میکند تا مقاومت بیشتری در برابر تخریب سلولی داشته باشد و روند تخریب و از بین رفتن سلولها در بدن را کند کند، افرادی که در هفته 6 عدد هویج در برنامه غذایی خود بگنجانند در مقایسه با افرادی که در طول هفته یک عدد هویج مصرف میکنند سلامت بیشتری در هوای آلوده خواهند داشت و به این ترتیب میتوانند در برابر ابتلا به سرطان ریه و اختلالهای تنفسی مقاومت بیشتری نشان دهند و احتمال ابتلا به سرطان ریه را در خود به حداقل برسانند.


بیماریهای قلبی را مهار کنید

یکی دیگر از فواید گنجاندن هویج در برنامه و رژیم غذایی وجود مقدار قابل ملاحظهای کاروتینوئید در هویج تازه است که میتواند خطر ابتلا به بیماریها و نارساییهای قلبی را کاهش دهد. فاکتور دیگری که محققان را در این زمینه امیدوارتر میکند وجود بتاکاروتین و آلفا کاروتین و لوتئین در هویج است که علاوه بر کاهش احتمال ابتلا به بیماریهای قلبی میتواند میزان کلسترول خون بدن را کنترل کند و احتمال ابتلا به کلسترول بد و بالا را در افراد مستعد یا افرادی که احتمال ابتلا به این بیماری در آنها وجود دارد به حداقل برساند.

چرا باید این چیپس را بخورید

اگر میخواهید از امروز برای پیشگیری از ابتلا به سرطان ریه خود و خانوادهتان اقدام کنید بهترین راه آن است که مصرف چیپس هویج را جایگزین مصرف انواع و اقسام چیپس و تنقلات کنید. کافی است دست به کار شوید و سراغ هویجهای داخل یخچال بروید. هویجها را با کمک چاقو به قطعههای ورقهای ظریف و باریک ببرید و درون سینی فر به مدت 15 دقیقه با حرارت 130 درجه سانتیگراد بگذارید. پس از آماده شدن چیپس هویج آن را خنک کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

تجربه یک مبتلا به سرطان

«آن کامرون» را این روزها به عنوان یک نویسنده فعال و موفق میشناسند. او در حال حاضر مشغول نگارش دومین جلد از کتاب خاطراتش است. خاطراتی که در آن از مبارزه و مقاومت در برابر دو بیماری خطرناک و بزرگ میگوید. کامرون در نخستین کتابش خاطراتش را درباره روزها و شبهایی که در برابر بیماری سرطان روده جنگید به رشته تحریر در آورده و در دومین جلد از کتابش درباره ابتلایش به سرطان ریه، درست در زمانی که تصور میکرد سرطان روده را پشتسر گذاشته با مخاطبانش صحبت میکند. او در کتابش برای مردم نوشته است که بعد از شیمیدرمانی و رادیوتراپیهای متعدد و رعایت رژیم غذایی خاص برای درمان سرطان روده توان تحمل دوباره این مراحل برای بهبود سرطان ریه را نداشته بنابراین به فکر راهی متفاوت برای درمانش میافتد و آن استفاده از هویج در کنار روند درمانیاش است.

 او در کتابش نوشته وقتی با خواص هویج آشنا شدم با مشاوره پزشکم تصمیم گرفتم رژیم غذایی و درمانیام را با تمرکز بر مصرف هویج و آب آن آغاز کنم. در آن روزها روزانه 3 کیلو آب هویج تازه میخوردم و این رژیم را به مدت 3 ماه ادامه دادم. باور کردنی نبود با این شرایط موفق شدم سرطان ریه را هم پشتسر بگذارم.

البته تنها شانسم این بود که پزشکم ابتلا به سرطان ریه را در روزهای اولیه آن تشخیص داد و این مسئله موجب موفقیتم شد. کامرون حالا در کتابش درباره شیوههای پیشگیری از ابتلا به سرطان ریه و سرطان روده با کمک هویج و رژیم غذایی صحبت میکند.

 


   مدیر وبلاگ
خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :5
بازدید دیروز :12
کل بازدید : 86702
کل یاداشته ها : 19


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ